6 Eylül 2009 Pazar

Ben Bir Yeşil Fenerim - Sarayköy Türküsü / Atila Girgin






Ben Bir Yeşil Fenerim – 
SARAYKÖY TÜRKÜSÜ
(Denizli / Sarayköy / Salnaz Köyü)
Kaynak: Rüştü Demirci Derleyen-Notalayan: Ahmet Yamacı Söyleyen: Meliha Güney


Ben Bir Yeşil Fenerim (Amman Yele Yele Lom) Hem Yanar Hem Sönerim (Haydi Yele Yele Lom) Ben Nişanlı Değilim (Amman Yele Yele Lom) Kime Olsa Dönerim (Haydi Yele Yele Lom) Aman Benim İpeğim (Amman Yele Yele Lom) Derdimi Kime Dökeyim (Haydi Yele Yele Lom) Al Yanağın Dururken (Amman Yele Yele Lom) Yâr Nerenden Öpeyim (Haydi Yele Yele Lom) Kabağın Kökeniyim (Amman Yele Yele Lom) Ucunun Dökeniyim (Haydi Yele Yele Lom) Ben Güzele Varacam (Amman Yele Yele Lom) Çirkine Tövbeliyim (Haydi Yele Yele Lom) Aman Benim İpeğim (Amman Yele Yele Lom) Derdimi Kime Dökeyim (Haydi Yele Yele Lom) Al Yanağın Dururken (Amman Yele Yele Lom) Yâr Nerenden Öpeyim (Haydi Yele Yele Lom) ....

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Sarayköye baglı Salnaz isimli bir köy oldugunu 1950'li yıllardan beri hic duymadım. Günümüzde de Sarayköyün Salnaz isimli bir köyü yok. Arama motorlarında da Salnaz köyü için sadece "Ben bir yeşil fenerim" türküsüne ve Sarayköy'e link veriliyor; yani Türkiye'nin baska yerlerinde de Salnaz isimli bir köye rastlamiyoruz.
Bu konuda bir bilgiye ulaşabilen Sarayköylülerin bu konuyu paylaşmalarını dilerim.
Ibrahim Helvaci

Atila Girgin dedi ki...

Sevgili dost, görüşünüze katılıyorum. Doğrudan uğraş alanım olmadığı için bende ayrıntıları bilemiyorum. Bende internet ortamından yararlandım. Ayrıntıya ulaşan olurda bizleride bilgilendirirse sevinirim.Esenlik dileklerimle.