6 Eylül 2009 Pazar

Siyah Makarada İpliğim - Sarayköy Türküsü / Atila Girgin







Siyah Makarada İpliğim – 
Sarayköy Türküsü ve Oyun Havası

(Denizli / Sarayköy - Rüştü Demirci - Ahmet Yamacı)

Sarayköy Yöresi Türküsü nün oyun havası şeklindeki sunumu aşağıda adresi verilen web sayfasında bir bütün olarak sunulmaktadır. Süre kısıtı nedeniyle ancak bir kısmını sunabildiğimiz oyun havasını keyifle izleyeceğinizi umarım.

Siyah Makarada İpliğim
Kara Gözlü Kekliğim
Hangi Yoldan Geleceksen
O Yolları Bekleyim

Hadi Güzelim Şam'a Doğru Şam'a Doğru
O Yâr Açmış Kollarını Bana Doğru

Ovanın Darısını
Sel Aldı Yarısını
Gurbete Giden Oğlanı
Boşasın Karısını

Hadi Güzelim Şam'a Doğru Şam'a Doğru
O Yâr Açmış Kollarını Bana Doğru

Et Aldım Elim Yağlı
Şal Kuşak Belde Bağlı
Yâr Ben Seni Alırdım
Başım Gurbete Bağlı

Hadi Güzelim Şam'a Doğru Şam'a Doğru
O Yâr Açmış Kollarını Bana Doğru

==========================

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Atila Bey, merhaba.
Cocuklugumuzda dinleyerek buyudugumuz ancak gecen yillar icinde sozlerinin pek cogunu unuttugumuz Saraykoy Turkulerinin sozlerini yillar sonra sizin gayretlerinizle hatirlamaktan buyuk keyif aldim; tesekkur ederim. Sozlerini unutmus olsam bile o turkulerin nagmeleri kulaklarimdan hic silinmedi.
Bu vesile ile internetten arastirdigim ama sonuc alamadigim bir Saraykoy Turkusunu sizinle paylasmak isterim:
1950-60'li yillarda Turkiye radyolarinda Turhan Karabulut'un Yurttan Sesler programlarinda soyledigi bir turku vardi.Onun nagmelerini de simdi bile gayet iyi hatirliyorum; sozlerinden aklimda kalanlar ise soyle:
"................
Kizina gonul verdim, darilma Meryem Teyze
Naha Meryem iki gozun kor olsun aman,
Benim yarim Saraykoyde sagolsun aman
..................".

Bu turku ile ilgili bir bilgiye ulasabilirseniz bu blogta veya facebook'taki "Dunyadaki Saraykoyluler" sitesinde yayinlamanizi dilerim.
Sevgi ve dostluk dileklerimle...
Ibrahim Helvaci

Atila Girgin dedi ki...

Sevgili dost, içten satırların için teşekkürler. Yanıtlamakta geciktim. Kusura bakma. Yorumunu okuyunca isteğini "DÜNYADAKİ SARAYKÖYLÜLER" facebook gurubuna ilettim. Katkı olursa değerlendiririz. Bende şu sıralar olmasada daha sonra konuyu araştıracağım. Küllenmiş değerlerimizi gün yüzüne çıkarmak gerçekten güzel bir durum. Katkın için tekrar tekrar teşekkürler. Esenlik dileklerimle.