15 Temmuz 2014 Salı

ARTIK GELECEK SANMA SAKIN, GEÇTİ O GÜNLER / ALİ HAYDAR ÇETİNKOL


ARTIK GELECEK SANMA SAKIN, GEÇTİ O GÜNLER– ALİ HAYDAR ÇETİNKOL
TÜM DOSTLARIMA , TÜM ARKADAŞLARIMA ve TÜM HEMŞERİLERİME MERHABA !
Yaşamım boyunca hiçbir çıkar grubuna "angaje " olmadım ; olmamak için , MASKE ile dolaşmamak için , hiçbir yakınımı yolda bırakmamak için elimden geldiğinin en üst aşaması ile didindim durdum diye düşünüyorum ! Doğru bellediğim yolda :
" ............/ yürümek ... /yürümek ; / yolunda pusuya yattıklarını / arkadan çelme taktıklarını / bilerek yürümek ... / Yürümek ; / yürekten / gülerekten / y ü r ü m e k " - (N.Hikmet.) şeklinde oldu yaşam felsefem ...
MEVLANA'nın " YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN , YA DA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL " öğüdü de ' e t i k ' kurallarımın başında gelir... Ne kadar başarabildiğimi bilemiyorum artık !
AK KOYUN , KARA KOYUN DAR GEÇİTTE BELOLURMUŞ !
Yani , PRATİK - YAŞAM ; eğrisiyle - doğrusuyla herşeyi anlatıverir ... Sözlerle , yani savunduğun düşüncelerle ; EYLEM, TUTUM... çelişki yaratmamalı diye düşünürüm ... Benim gibi düşünmeyenler , yaşam algıları benim ki ile ters düşenler , uyuşamayanlar ; anılan davranışlara doğal olarak anlam veremiyor ! Bunu bir tür akılsızlık , koşullara uyumsuzluk olarak görüyorlar (!)
TEVFİK FİKRET'in Yağma Sofrası ŞİİRİN de ki gibi mi olmak gerekiyor ?..
Anılan şiir'den bir dörtlük :
" ......./......../ Bu harmanın gelir sonu , kapıştırın giderayak ! / Yarın bakarsınız söner bugün çatırdıyan ocak ! / Bugün ki mideler kavi, bugün ki çorbalar sıcak, / ATIŞTIRIN , TIKIŞTIRIN , KAPIŞ KAPIŞ , Ç A N A K Ç A N A K ... / ......... / ......... / " . İNSANIM diyen bir kişiye denk düşer mi bu tür davranış , davranışlar ?..
DÜNYAMIZDA, İNSAN 'ın İNSAN MAKAMINA ULAŞMASI için uğraş verenlerin ödedikleri bedeller çok ağır olmuştur, olacaktır ... Günümüzde BİREY OLMAK zor iş ! Birey olmak , kendisi olmaktır. Birey herkesten önce kendine güvenir , özgüveni vardır... Günümüzün YAŞAM BİÇİMLERİ , İNSANI kendinden uzaklaştırmak , kendisiyle karşılaştırmamak , kendisine yabancılaştırmak için ne gerekiryorsa yapmaktadır !.. "
İnsansan , birinin canı yanarken, senin de canın yanması gerekir ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Üstümüze üstümüze gelen sorunlardan gerçekten çok sıkıldım ... Düşündüm ! Geçmişe bir yolculuk yapsam , acaba birazcık rahatlar mıyım diye düşündüm !..
Ben gidiyorum , hadi siz de geliverin ...
Ben ÇOCUKLUĞUMA gidiyorum , arzu ederseniz sizlerde gelebilirsiniz ...
Çirkinleşen dünyamızda , bugünü değil ; ÇOCUKLUĞUMU yaşamak istiyorum ... Yani ; Çocukluğuma, gençlik yıllarıma geri dönmek istiyorum ...
SEVGİNİN , PAYLAŞMANIN, insanların birbirlerinden farklı olmadığının anlatıldığı; büyümenin acılar değil , olgunlaşmayı getireceğinin söylendiği günlere dönmek istiyorum ...
ÇOCUKLUĞUMA, GENÇLİK yıllarıma geri dönmek istiyorum ...
Gelecekle ilgili hayallerimin , ümitlerimin henüz yıkılmadığı ve büyümek , yaşamda ki yerimi almak için telaşla hazırlandığım , her gelecek günün DÜNYAYI , İNSANLARI daha da geliştireceğine , yumuşatacağına inandığım günlere dönmek istiyorum ...
Bütün KARDEŞLERİMİ, EŞİMİ, ÇOCUĞUMU,DAMADIMI,TORUNUMU, YEĞENLERİMİ, AKRABALARIMI, ARKADAŞLARIMI , HEMŞERİLERİMİ ve NİCELERİNİ ... ' DOĞAL HALLERİYLE görmek istiyorum. SARAYKÖY 'de ki doğup büyüdüğüm MAHALLE komşularımızı , BAĞ komşularımızı ; O GÜZEL TEYZELERİMİ, AMCALARIMI , DAYILARIMI, HALALARIMI, ABLALARIMI, ABİLERİMİ, ARKADAŞLARIMI ... GÖRMEK istiyorum ... GÜZEL BABACIĞIMI, ANACIĞIMI,HALACIĞIMI, DEDEMLERİ, NİNEMLERİ, AMCAMLARI, DAYIMLARI, YENGEMLERİ ... görmek istiyorum ...
Çocukluğuma, gençlik yıllarıma dönüp; Gümüşi renginde akan çaylarımızı, yazın yüzerken suyundan içtiğimiz pırıl pırıl akan BÜYÜK MENDERESİ görmek , gecenin sessizliğinde derelerimizin çıkardığı NAĞMELERİ duymak istiyorum ...
Durmadan ALTI ÇOCUĞU ile gece gündüz uğraşan ve tüm işlerin üstesinden gelen , SARAYKÖY'ün ' FATMA ANASI ' ... CEFAKÂR ... FEDAKÂR ... ANNEMİ görmek istiyorum... Etrafıma saran BUNCA YALAN ve KORKU veren dünyadan, günümüzden ... biran olsun uzaklaşabilmek için ... çocukluğuma dönmek istiyorum.
Mümkün olsaydı da hep ÇOCUK kalsaydım , çünkü ; ÇOCUKLUĞUM da büyüdüğüm zaman herşeyin kötü olacağı, ekonomik gücün yani paranın SEVGİSİZLİK ve AYRIMCILIK ... yapacağı anlatılmamıştı bana ...
Dinlediğim MASALLARDA hep güçlüler, güçsüzlere yardım eder ve yaşamın güzelliğinin , var olma nedeninin ; SEVGİNİN - SAYGININ paylaşmak olduğu anlatılırdı... Hep HOŞGÖRÜLÜ, SAYGILI... olmam gerektiği , karşımdakinin benden farklı olmadığı söylenirdi İ N S A N olduğu için ... İzin verirseniz , İÇİMDEKİ ÇOCUĞA sarılmak ve ona yeni baştan ' GERÇEK YAŞAMIN ' da masallarda ki gibi güzel-mutlu olabileceğini anlatmak istiyorum ... Etrafında DÖNEN DOLAPLARIN , gördüğü çirkinliklerin geçici olduğunu, yaşamın bu olmadığına tekrar inanması için ve ONA hiç büyümemesini, o güzellikte kalmasını söylemek istiyorum ...
İstiyorum ! çok çokkk istiyorum ama , dönüyorum tekrar başladığım yere ne yazık ki ve karabasan ; beste ve güftesi Arif Sâmi Toker'e ait olan bir şarkı gerçeğin böyle olmadığını bana fısıldıyor ne yazık ki ; " ARTIK GELECEK SANMA SAKIN GEÇTİ O GÜNLER / RUHUMDA BUGÜN ŞARKIMIZIN NAĞMESİ İNLER / ŞEN BESTELER AHENGİNİ NAĞMENDEN ALIRKEN / SIZLAR YİNE KALBİM SENİN AŞKINDAN DERİNDEN " ... ( Kardeşim ! has akrabam ! İBRAHİM HELVACI'nın kulakları çınlasın ...).
Herşeye karşın, içimizde ki ÇOCUĞUN hep kalacağı ve ONU hiç üzmeyeceğimiz GÜNLERİN GELECEĞİ ÜMİDİYLE ; TÜM BÜYÜKLERİMİN ELLERİNDEN, KÜÇÜKLERİMİN GÖZLERİNDEN HASRETLE ÖPER, ARAMIZDAN AYRILANLARI ŞÜKRANLA YADEDERİM ...
SEVGİLER... SAYGILAR...
HOŞ KALIN ! HOŞÇA KALIN !


Hiç yorum yok: