17 Şubat 2008 Pazar

Sarayköy Orta Okulu Yıllarım - (1964-1967) / Atila Girgin


Sarayköy Orta Okulu (1964 – 1967)


Orta Okula, 1964-1965 Öğretim yılında başladım. Sakıp Özbek Müdürümüz, Mustafa Aytekin Müdür Yardımcımız idi. Mustafa Aytekin öğretmenimiz Müdür olarak başka bir yere tayin olup gidince, yerine Erol Kudal öğretmenimiz atandı. Müdürümüz Sakıp Özbek’in başka bir il’e tayini çıkınca Ergül Akyar öğretmenimiz Müdür olarak geldi. Demek ki personel hareketinin fazla olduğu yıllarmış.
Okulumuz o yıllarda bölgede başka okul olmadığından, bölgenin çekip merkezi idi. Merkez dışında civar köy ve kasabalardan da öğrenci arkadaşlarımız okumaya gelirdi. 

Orta Okul sonrasında ise; okumak isteyenler, ilçede o yıllarda Lise ve dengi eğitim kurumları olmadığından, en yakın merkez olarak Denizliye gitmek zorundaydılar. Kiralanan münübüslerle Denizliye okula gidip, gelinirdi.

O yılların Saayköyünde, okulumuzun öğretmenlerinden aklımda kalanların isimler ve girdikleri dersler şöyle idi:
Sakıp ÖZBEK ( Tarih), Mustafa AYTEKİN (Matematik), Erol KUDAL (Türkçe), Ergül AKYAR(Matematik), Ünsal AYCAN (İngilizce), Ülkü AKYAR (Türkçe), Sevim KARABAY (Coğrafya, Resim), Nebi Hocamız(?) (Tarih, Coğrafya), Nazmi Hocamız(?)( Kimya ), Ahmet ORAK (Fizik),
Hüseyin GİRGİN (Tabiat Bilgisi, Ticaret, Tarih), Süleyman VURAL (Müzik), Kamil AKTUĞ (Din Dersi, Beden Eğitimi), Hüsam BARDAK (Beden Eğitimi). 

Öğretmenlerimizle ilgili vurgulamak istediğim önemli ayrıntı ise; öğretmenlerin sayıca yetersizliğinden, okulun kadrolu öğretmenleri yanısıra, İlkokullardan takviye öğretmenlerimizin de bulunması idi.

Bizlerin eğitim yönünden bu ğünlere ulaşmasını sağlayan, yetişmemizde önemli katkıları olan tüm sevgili öğretmenlerimize sevgi ve saygılar sunarım. 
Hayatta olanlarına, sağlıklı ömür ve kaliteli yaşam dilerim. Vefat eden öğretmenlerime tanrıdan rahmet dilerim. Toprakları bol olsun, ışıklar içinde yatsınlar.

Arkadaşlarıma gelince; resimlere bakıyorum da, yüzler ne kadar tanıdık gelse de, isimleri anımsamakta zorlanıyorum. Demek ki insan beyni unutma özürlü olmalı. İşte anımsadığım bazıları: Tahsin Başöz, Hüseyin Aktuğ, Saffet Vural, Mehmet Harmandalı, Hüseyin Çakır, Ahmet Semih Tülay, Galip Akman, Sinan Sinanoğlu, Osman Selvi, Asuman, Nihal, Neriman vb....

O yıllar, güzel yıllardı. Hep anımsanacak yıllar. İnsanın çıkarsız dostluklar kurduğu, içten, art niyetsiz ilişkilere sahip olduğu, kardeşlik ve barışın egemen olduğu yıllar. Güzel yıllar, sizi hiç ama hiç unutmadım, unutmayacağım. 

Artık o okuldan geriye bir şey kalmamış, binaları kullanılmıyor. Başka bir kurumsal dönüşüme uğramış. Okul Liseye dönüşmüş ve yeni binalara taşınmışlar. Benim güzel okulumdan artık eser kalmamış. 

Benim güzel günlerim, benim güzel okul yıllarım, sizi unutmak ne mümkün? Geçti yıllar, geçiyor yıllar, sağ olup, görürsek yine de geçecek yıllar, gel gör ki çocukluk yıllarını nasıl aramassın?

O güzel yıllarımı görsel kent belleğine not düşmek istedim. Anımsanmasına katkı sunduysam ne mutlu bana.
Kusurlarımız olduysa af ola.....
Geçiyor yıllar, geçiyor yıllar....
Geçti gitti o güzelim yıllar acı tatlı anılarla. Sürçü lisan ettise affola. Dostlukve esenlik dileklerimle.


2 yorum:

Unknown dedi ki...

Ben de 1960-1963 yillari arasinda Saraykoy Ortaokulunda okudum.Mustafa Aytekin ve Erol Kudal hocalarimizin Saraykoy Ortaokuluna geldigi tarihler konusunda bir yanilgi var. Ben ortaokula basladigim yil (1963) Turkce hocamiz Nizamettin Yildirim idi. Ogrenim yili basladiktan cok kisa bir sure sonra Erol Kudal hocamiz Nizamettin hoca ile yer degisimi (becayis) yaparak Saraykoy Ortaokuluna geldi. Mustafa Aytekin hocamiz Erol Bey'den daha sonra Saraykoy Ortaokuluna gelmistir. Erol hocamiz halen Ankara'da yasamaktadir.Tum ogretmenlerimi saygiyla anarken hayatta olanlara saglik icinde uzun omurler;basta ilkokul ogretmenim Galip Haznedar olmak uzere sonsuzluga gocmus olan tum ogretmenlerime de Allah'tan rahmet dilerim

MEHMET ÇEVİK dedi ki...

Değerli Dostum,

Bu kadar zahmete katlanıp bu WEB sayfasını hazırlamışsın. Sana ne kadar teşekkür etsem azdır. Değerli öğretmenlerimizin resimlerini -başta çok sevdiğim baban Hüseyin Girgin- olmak üzere görmüş oldum. O güzel günler şimdiki gibi hafızamda ve bir türlü unutamıyorum.

Tekrar teşekkür ediyorum bu kutlu görevi bizim adımıza da üstlendiğin için.

MEHMET ÇEVİK