31 Ekim 2009 Cumartesi

Sarayköy Anıları - 2 / İbrahim Helvacı


Sarayköy Anıları - 2 / İbrahim Helvacı

Değerli Dostlar; bu sayfada sizlere Sarayköylü güzel insan, Sarayköy sevdalısı Sevgili İbrahim Helvacı Arkadaşın bana aktardığı ve bir döneme ışık tutacak bilgileri sizlerle paylaşacağım.

Sayın Girgin,
İnternette gezinirken bir rastlantı eseri blog’unuza ulaştım. Birbirimizi doğrudan tanımasak bile birer Sarayköylü olarak paylaştığımız pekçok ortak anımız olduğunu gördüm.
Ben de Sarayköylüyüm. 1966 yılında üniversite eğitimim için geldiğim Ankara'da kaldım ve o zamandan beri Ankara'da, ama hep Sarayköy’ü anarak yaşıyorum. Babam (3 sene önce vefat etti) ve annem (halen yaşıyor) Sarayköy’de oturdukları ve aslında Sarayköy’e olan gönül bağımı hiç koparmadığım için her fırsatta Sarayköy’e gider, hem ailemi hem akrabalarımı ve hem de çocukluk arkadaşlarımı ziyaret ederim; bu ziyaretlerden de büyük keyif ve mutluluk alırım.

1954–55 öğrenim döneminde Gazi İlkokulunda Abdullah Aslankara'nın öğrencisi olarak 1. sınıfı okudum. Sonraki sınıflarda ise 24 Mayıs İlkokulunda Galip Haznedar’ın öğrencisi oldum, 1960 yılında ilkokulu bitirdim. 
1960–63 yılları arasında Sarayköy Ortaokulunda başladığım orta öğretimimi 1963–66 yılları arasında da Denizli Lisesinde tamamladım.
Çok kısa bir faz farkı ile sürdürdüğümüz ilkokul ve ortaokul eğitimlerimizde ortak anılarımızın bulunması da çok doğal. Ancak ilkokuldan itibaren anılarınızı böyle derli-toplu, fotoğraflayarak yayınlamış olmanızı gıpta ile karşıladığımı da belirtmek isterim ve sizi yürekten kutlarım. Bu vesile ile ortaokul 1. sınıfta matematik ve tabiat bilgisi derslerinde öğretmenim olan babanız Sayın Hüseyin Girgin'e sağlıklı ve uzun bir ömür dilerim; lütfen kendisine saygılarımı iletiniz.

Geç okuduğum Sarayköy’le ilgili anılarınızın bazı bölümlerine katkıda bulunmak üzere 'blog'unuza bir-kaç küçük yorum ve bilgi ekledim. Bunlar sırasıyla şöyle:
1) Sarayköy Ortaokulu Öğretmenleri (1964–1967), (17 Şubat 2008),
2) Denizli Yöresinin Yemek Kültürü, (22 Nisan 2008),
3) Sarayköy Ortaokulu-1960'lı Yıllar, (8 Ocak 2009),
4) Sarayköy Ortaokulu-1960'lı Yıllar (2), (11 Ocak 2009),
5) Sarayköy 1950'li Yıllar, (11 Ocak 2009).

Sarayköy hakkında yazdıklarınız ve yazacaklarınızı zevkle okuyacağımı ve bunlara hafızamın ve aklimin erdiği kadar katkıda bulunmaya gayret edeceğimi bilmenizi isterim.
Sağlık ve esenlik dileklerimle.

Hiç yorum yok: