31 Ekim 2009 Cumartesi

Sarayköy Anıları - 4 / İbrahim Helvacı

Sarayköy Anıları - 4 / İbrahim Helvacı

Sevgili İbrahim Helvacı arkadaşımızın Sarayköyün geçmişten geleceğe uzanan bilgi zinciri için katkı özellikteki bir iletisini sizlerle paylaşmak istiyorum. 
İleti aşağıda sunulmuştur.

“Değerli kardeşim,
"DÜNYADAKİ SARAYKÖYLÜLER" i izlemeye devam ediyorum. Siteye yazdıklarınız ve eklediklerinizle Sarayköy’ün tanıtımına güncel katkıda bulunmaktan öte Sarayköy’ün gelecekte tarihini inceleyecek/yazacak kuşaklara önemli bilgi ve belgeler bırakıyorsunuz; bu ikincisi bence daha önemli, sizi bir defa daha kutlarım.

Bugün siteye eklediğiniz deve güreşleri ve Sarayköy tanıtım filmini linklerine de girdim ve izledim. Sarayköy Kaymakamlığının ve Belediyesinin sitelerine her gün göz atarım; böylece orada olup bitenleri, ölenleri-kalanları izlemeye çalışırım.

Sizin bugün link verdiğiniz Sarayköy Tanıtım Filmini de Kaymakamlığın sitesine ilk eklendiği günlerde (sanıyorum 3–4 yıl önce) izlemiştim. O filmde önemli olduğunu düşündüğüm bir hata gördüm ve bunun düzeltilmesi istemimi hemen siteye yazdım; ama hiç bir düzeltme yapılmadı. Bugün bile aynı hata yayınlanıp duruyor. Hatalı konu şudur: O filmde Sarayköy’ün ünlüleri arasında Nevzat Atlıg'ın ud çalarken bir görüntüsü veriliyor ama o görüntü Nevzat Atlığ'a değil Selahattin İcli'ye ait. Pek çok insanın "aman canim sen de, bunu bu kadar önemseyecek ne var" diyeceğini biliyorum, ama ben iki nedenle öyle düşünmüyorum: 1) Hem Nevzat Atlığ hem de merhum Selahattin İçli gibi iki büyük usta ve beyefendiye karşı Sarayköylüler olarak haksızlık ve ayıp etmiş oluyoruz, 2) Onlarca/yüzlerce yıl sonra yapılacak kültür ve musiki tarihi araştırmalarına hatalı bir kayıt bırakmış oluyoruz; bunu da Kaymakamlık yapıyor, daha ne olsun?

Kaymakamlığın sitesinde karsılaştığım başka eksik ve/veya hatalar konusunda da tespitlerim oldu. Onlara de girip konuyu uzatmak istemiyorum ama ne yazık ki onlarla ilgili düzeltme istemlerime de bir yanıt alamadım.
Böylesine küçük küçük hataların ve özensizliklerin yıllar içinde olağanüstü boyutlarda yaygınlaşması; bundan da vahim olmak üzere, bunların hiçkimse ve hiçbir kurum tarafından önemsenmiyor olması bir kısır döngü yaratıyor. Bu kısır döngü ile giderek büyüyen bu sarmalın toplumumuzda var olan genel karmaşanın nedenleri arasında görüyor ve ülkemin geleceği açısından umutsuzluğa kapılıyorum.

Sarayköy tanıtım filminden nerelere geldik; içinizi karartığım için özür dilerim ama içimden bunları yazmak geldi...

Dostluk ve esenlik dileklerimi gönderiyorum.
İbrahim Helvacı”

Hiç yorum yok: