20 Kasım 2009 Cuma

Sarayköy Anıları - 7 / İbrahim Helvacı

Sarayköy Anıları - 7 / İbrahim Helvacı

İbrahim Helvacı Arkadaşın anılar zincirinden yeni bir halka daha incelemenize sunulmuştur. Dostluk ve esenlik dileklerimle.

Sevgili Kardeşim,
“DÜNYADAKİ SARAYKÖYLÜLER” sitesini izlemeye devam ediyorum. Sarayköyün sosyal ve kültürel tarihi hakkında sizin yoğun katkılarınız dışında sadece az sayıdaki bazı genç hemşehrilerimizin katkılarını görebiliyorum. Üyelerin büyük bir çoğunluğunun (neredeyse tamamının) Sarayköyün sosyal ve kültürel tarihinden ziyade güncel konularla ilgilendikleri ve siteyi birbirleriyle bir haberleşme aracı olarak gördükleri anlaşılıyor. Durumu böyle değerlendirdiğim için önceki mesajımda "buna o çerçevede saygı duymak ve genç Sarayköylülere fazla ayak bağı olup canlarını sıkmadan o platformu onlara bırakmak gerekir." demiştim. Bununla beraber, sizin siteye eklediğiniz Saraykoyle ilgili fotoğraflar, türküler, videolar, gelenek ve görenekler, yemekler vb. konulardaki bilgi ve belgeleri de o üyelerin büyük bir ilgi ve coşkuyla karşıladıklarını sevinçle görüyorum. O zaman da, bu platformu terk etmek yerine kendi ‘doğru’ bildiğimiz yolda katkıda bulunmaya devam etmenin daha yararlı olacağı sonucuna varıyorum...

Daha önce bir kaç kez yazdığım gibi, sizin siteye eklediğiniz bilgi ve belgelerin güncel güzellik ve öneminden çok onlarca, yüzlerce ve hatta binlerce yıl sonra Sarayköy’ün sosyal ve kültürel tarihi konusunda araştırma yapacak bilim insanlarına iz ve belge bırakıyor olmanızın çok daha önemli olduğunu düşünüyorum.

Halen Almanya’da müzik arkeolojisi konusunda doktora yapmakta olan kızım yaz aylarında Türkiye’ye geldiği zaman, Almanya’daki hocasıyla yaptığı bir program çerçevesinde, Türkiye’deki müzeleri ve ören yerlerini geziyor. Anadolu’nun binlerce yıl önceki müzik kültürü hakkında araştırma yapıyor; deyim yerindeyse taştan-topraktan bilgi toplamaya çalışıyor. Elde ettiği bilgilerin bir kısmını yurt içinde ve yurt dışındaki uluslararası kongrelerde tebliğ olarak sunuyor. Geçen yıl Berlin’de toplanan, Japonya’dan Şili’ye kadar dünyanın her yerinden yüzlerce bilim insanının katıldığı Uluslararası Müzik Arkeolojisi Kongresinde bir tebliği vardı. Önümüzdeki yıl Çin’de yapılacak kongre için bir tebliğ hazırlıyor. Kızımın Anadolu’daki gezilerinin bir kısmına ben de katıldığım için bu tür bilgi ve belgelerin önemini daha iyi kavradığımı söyleyebilirim.

Binlerce yıl sonra Türk kültürünün bir parçası olan Sarayköy kültürü hakkında araştırma yapacak olanlar taştan-topraktan bilgi toplamakla uğraşmayacaklar; internet üzerinden daha ‘sahih’ iz ve belgelere ulaşacaklar ve bunlar arasında sizin internette bugün yayınlamakta olduğunuz belgeler de bulunacak... Bu nedenle, sizin 'DÜNYADAKİ SARAYKÖYLÜLER' sitesine katkılarınız çok değerli ve eşsiz...

Benim size yazıp gönderdiğim Sarayköyle ilgili hatırladıklarımı “İbrahim Helvacı-Sarayköy Anıları” başlığı altında yayınlamanıza “birşey demek” bir yana, bu yazdıklarımı yayınlamaya değer gördüğünüz için teşekkür ederim.

Bugün siteye eklediğiniz merhum Berber Sadık Usta ve Rıfat Çomakoğlu’ nun yer aldığı fotoğrafla ilgili “İbrahim Helvacı-Sarayköy Anıları 5” i de gördüm. O fotoğrafla ilgili notumu size gönderdikten sonra fotoğraftaki başka bazı kişileri de hatırladım. Bunlar arasında, hepsi rahmete kavuşmuş olan Behçet Çakır, Ali Kaptan, Doğan Varlık, Sarayköy Ortaokulundan sınıf arkadaşım Eşref Çölgeçen’ in babasının (ismini hatırlayamadım) yanısıra halen Sarayköy’de yaşamakta olan Ansen Sezer ile Denizli’de yaşamakta olan Aziz Behçet Çomakoğlu var. Bu fotoğraftan birkaç baskı aldım. Yakın zamanda Sarayköy’e gittiğimde Ansen ve Aziz ağabeyleri ziyaret edip o fotoğraftan birer tane vereceğim ve fotoğraftaki diğer kişilerin kimler olduğu hakkında bilgi alacağım; yeni öğrendiğim isimleri de size ileteceğim.

Dostluk ve esenlik dileklerimi gönderiyorum.
İbrahim Helvacı

Hiç yorum yok: