27 Nisan 2010 Salı

Sarayköy Çay'ına dair ( Dere ) dostça söylemler





Facebooktaki “DÜNYADAKİ SARAYKÖYLÜLER” Gurup üyelerinin konuya ilişkin iletilerini Sarayköyün yazılı tarihine, kentin kültürel belleğine not düşmek amaciyle sizlerle paylaşmak istedim.
Dostluk ve Esenlik dileklerimle.
==============
Atila Girgin
Başta Sevgili güler olmak üzere belgesel nitelikteki bu özgün fotoğraflar için katkısı olan herkese teşekkürler.
==============
Ayla Tire Ünalp
hukumet konaginin onu ve ben bu akan suyu gorunce sasirdim..anlatirlardi...hikaye gibi dinlerdim demek ki sokaklarimizdan boyle sular akiyormus:)
==============
Nurettin Gürsoy
Bu akarsuyun devamı bizim yani sizin evin üstünden geçerdi Ayla hatırlamadınmı, belediyenin önündeki parkın oradan gelir Kahveci Adnan Saydam'ın önünden aşağı mahalleye giderdi.
==============
Ayla Tire Ünalp
hafizami bayaa yokladim ama hatirlayamadim, belki de cok kucuktum:)
==============
Emin Hayrettin Helvacılar
Nasıl hatırlamazsınız Ayla Hanım. Ama doğrudur çok küçük olabilirsiniz. İstasyondan başlayıp, İstasyon caddesi (karşılıklı), Hükümet konağı, oradan Şimdiki Belediye karşısından ve aşağı mahalleden geçerek Büyük Menderese dökülen o çayımızı çok özledik. Ne güzeldi, şırıl şırıl sular, kışın seller akardı. Kenarlarında koca koca kavak ağaçları. Harikaydı. O günlerimizi hatırlatanlara sonsuz teşekkürler.
yaklaşık bir dakika önce ·
==============
Ayla Tire Ünalp
zorluyorum ama olmuyor birturlu...yarin annemi arayip soracagim..merak ettim gercekten hatirlayamadim mi ya da kucucukmuydum:))
==============
İbrahim Helvacı
Ayla kardeşim, bu dere sizin evin bulunduğu Minareli Cami Caddesine girmeden şimdiki Kazım-Nazım Ayyavuz kardeşlerin fırınına doğru kıvrılır; oradan berber Rüstem Yiğit’in dükkanı ile Mesut Gürsoy amcanın evi önünden (şimdiki Prof.Dr. Mustafa Celal Karaca Caddesi) kahvelere , oradan da gezekliğe doğru akar ve daha ötede Büyük Menderes nehrine karışırdı.
Bu cadde üstündeki Minareli Cami köşesinde de bir ahşap köprü vardı. Köprünün cami tarafında bulunan bir su tulumbası ve yalaktan da gezeğe giden ve/veya dönen hayvanlar su içerlerdi.
Sarayköyün ortasından geçen bu dere boyunca çoğu ahşap olan bir çok köprü vardı. İstasyon Caddesinden Sarayköy Ortaokuluna da beton bir köprünün üstünden geçerek girilirdi.
==============
Atila Girgin
Sevgili dostlar, inanın bir an kendimi o derenin kenarında buluverdim. Hele İstasyon caddesinde o görkemli çınar ağaçları dere boyunca uzanırdı. tanımladığınız o günlerde bu dere kış aylarında bazen öyle vahşi akardıki, seyri bile insanı ürpertir ve korkuturdu.
==============
Meral Yenice Demiröz
bu köprüyü bende hatırlamıyorum.ama rahmetli dayım halit bekenin berber dükkanının önünden gecen dereyi çok iyi hatırlıyorum.eski resimlere baktıgımdaköprünün önünde dedem rüstem galip yenicinin yazıhanesinin bulundugunu tahmin ediyordum.yeni buldugum önümüzdeki günlerde yayınlayacagım bir resme baktıgımda.köprünün üzerinde görülen resimdeki kişinin rahmetli babam oldugunu gördüm.çok duygulandım.
=============
İbrahim Helvacı
İstasyon tarafındaki Babadağ yolundan Sarayköy’e girip, kıvrıla kıvrıla kasabanın içinden geçerek Aşağı Mahalle’deki kahvelerin önünden gezekliğe uzanan ve daha ötede de Büyük Menderes Nehrine karışan bu derenin iki tarafında da evler ve dükkanlar vardı. Derenin iki tarafındaki insanların yaya olarak geçişlerini sağlamak için sık aralıklarla, bu fotoğrafta gördüğümüz gibi ahşap yaya köprüleri yapılmıştı. Araçların geçişlerini sağlayan betonarme köprülerin sayısı ise daha azdı. Örneğin, fotoğraftaki Hükümet Konağının karşısındaki kulübenin solunda gördüğümüz traktör, fotoğrafta göremediğimiz bir betonarme köprüden karşıya geçerek İkibağ Sokağından tarlasına doğru gidecek!

Yoldan geçen herkesin birbirini tanıdığı, tanımasa da selamlaşmadan geçmediği güzel günler…
=============
Meral Yenice Demiröz
ibrahim bey sarayköy o yıllarda okadar moderndiki .çok güzeldi .ben hala o yıllara hayranım akşam üstü mutlaka asvalta pisiklet binerdi kızlar.tabi okşan abla,olcay abla eşliginde bu modern'liktede öncülük yaptıklarına inanıyorum sizlere çok teşekkür ediyorum .çalışmalarınız için bizi o yıllara tekrar yaşattıgınız için.
=============
Hasan Basri Beken
Harikasınız. Böyle güzel resimleri bulup yayınladıkça bizlerde eşimiz ve çocuklarımıza o günleri hem gösteriyor hem anlatıyoruz.

Hiç yorum yok: