23 Nisan 2010 Cuma

Sarayköy İkibağ Sokağına dair dostça söylemler



SARAYKÖY İKİBAĞ SOKAĞI

Facebookdaki “DÜNYADAKİ SARAYKÖYLÜLER “ Gurubunun iletilerinden oluşan ve Sarayköyümüzün yazılı tarihine bir not düşmek olacağına inandığım bilgileri sizlerin paylaşımına sunuyorum. 
Fotoğrafın bizlerle paylaşılmasını sağlıyan Sevgili Orhan Gülere de sonsuz teşekkürler.
Dostluk ve esenlik dileklerimle.
Sevgiyle kalın.
==========
Atila Girgin : Başta Sevgili Orhan Güler olmak üzere belgesel nitelikteki bu özgün fotoğraflar için katkısı olan herkese teşekkürler.
=========
Ayla Tire Ünalp
hukumet konaginin onunden havuza giden yol....
okula giderken bazen kestirmeden bu yoldan gecerdik ..ileride evler yoktu bugday tarlalari vardi , bugdaylarin icinde acmis olan gelincikleri, sari cicekleri ve olusturdugu o guzelim menzarayi untmak mumkun mu:))
=========
İbrahim Helvacı
Fotoğrafta görüldüğü gibi, kışın çamurlu, yazın tozlu olan bu toprak yolun adı eskiden İkibağ Sokağı idi, şimdiki adı galiba İki Bahçe Caddesi…
Balkonu hariç halen yerinde duran soldaki evde Ayşe Dudu halamla eşi bakkal İlhami Yavuzyılmaz yaşarlardı. O evin ilk sahibi Birol Önder’in babası Necip Önder’dir.. Necip amcadan sonra Dr.İbrahim Kocatürk, Kocabağ sokağındaki kendi evini yapana kadar, bu evde kiracı olarak oturdu. Daha sonra İlhami amca, Necip amcadan evi satın aldı ve ömrünü orada tamamladı.
Halen Efe Meydanında, gazetecinin yanındaki marketin sahibi rahmetli Mustafa Önal’ın babası “Sarıların Ali Rıza” amcaya ait olan sağdaki ev ise 3-4 sene evvel yıkıldı, yerine yenisi yapıldı.
Hepsine Allah’tan rahmet diliyorum
=========
Atila Girgin
Sevgili İbrahim Ağabeyimiz, tarihi dillendirmeye, konuşturmaya devam ediyor.
Bilgisine ve klevye tutan ellerine sağlık.
Bizleri zaman tünelinin derinliklerinde geziye çıkardı.
Sağ olsun, var olsun.
Emeğine ve bilgisine teşekkürler.
=========
Emin Hayrettin Helvacılar
İbrahim kardeşim; Vallahi 41 kere maşallahsın. Helal olsun sana. Ne güzelde tarif ediyorsun. İkibağ sokağını yaşattın bizlere.Selam vesevgielr......Eski günlerimizi bize hatırlatan Orhan Güler'ede teşekkürler...
=========
İbrahim Helvacı
Emin ve Atila kardeşlerime çok teşekkürler. Hem Ayşe Dudu halam ve eşi İlhami amcamla yaşadıklarım, onların bazı sözleri ve tanımlamaları ile aile tarihleri ve hem de İkibağ Sokağı ile ilgili daha çok anılarım var ama buraya sığmaz... Selam ve sevgilerimi gönderiyorum.
=========
Orhan Güler
Sevgili İbrahim Ağabey,Anılarını, birikimlerini bizlerle paylaşman bizlere inanılmaz bir haz veriyor inan çok keyif alıyoruz.Zaman ayırdığın içinde ayrıca sana çok teşekkür ederim. Yüreğine, eline sağlık diyorum.Sevgiyle,sağlıcakla kal...
=========
Ayla Tire Ünalp
Ibrahim Abicigim ne diyeyim bilemedim...vallahi hafizaniza hayranim...saglikli omrunuz olsun sizden daha cok seyler duyup ogrenegiz:))
=========
İbrahim Helvacı
Sevgili Orhan ve Ayla, iltifatlarınız için çok teşekkür ederim. Bir kısmını büyüklerimden duyup öğrendiğim, bir kısmını yaşadığım eski Sarayköyle ilgili hatırladıklarımı yazarken ben de büyük keyif alıyorum. Sizler burada benim hatırladıklarımın sadece özetlerini okuyorsunuz. Ben ise onları yazarken doğup-büyüdüğüm, oyunlar oynadığım o sokakları, caddeleri, bağları, bahçeleri, okullarımı, aile büyüklerimi, akrabalarımı, komşularımızı, öğretmenlerimi, arkadaşlarımı, onlarla olan anılarımı hatırlayıp o günleri adeta tekrar yaşıyorum ve büyük bir mutluluk duyuyorum. Özetler şeklinde de olsa, Sarayköyün geçmişi hakkında gelecek kuşaklara karınca-kararınca yazılı bilgi ve belge aktardığımı düşünerek daha da mutlu oluyorum.

Grup üyesi arkadaşlarımın da güncel konuların yanısıra eski Sarayköyle ilgili konularda da aile büyüklerinden öğrenip buraya yazacakları çok şeyler olduğunu; bunu yaparlarsa gruba ait DÜNYADAKİ SARAYKÖYLÜLER adının yerli-yerine oturacağını düşünüyorum. Bu konuda bir-kaç arkadaşımızla sınırlı kalan katılımın artması, gelecek kuşaklardaki Sarayköylüler adına en büyük dileğimdir. Selam ve sevgilerimle...
=========
Atila Girgin
Sevgili İbrahim ağabeyimizin içten ve dost satırlarına tüm yüreğimle katılıyorum. Önerilerininde dikkte alınmasını diliyorum.
Dostluk ve esenlik dileklerimle.
=========
Şerife Nilgün Bükey
Benim de çocukluğumun bir bölümünün geçtiği Ayşe Dudu halamın ve İlhami dedemin evini ve sokağını görmek anılarımı canlandırdı ve çok duygulandırdı.Çok teşekkürler Orhan Güler ve Uğur Hörmene....
=========
Emin Hayrettin Helvacılar
İbrahim, Dünyadaki Sarayköylüler grubunda günden güne artış olduğunu görüyor ve daha da artarak o dediğim rakama yani 5000' e ulaşacğımıza inanıyorum.Tüm Dünyadaki Sarayköylülere sevgiler............
=========
İbrahim Helvacı
Eminciğim inşaallah öyle olur ama sen de görüyorsun ki Sarayköyün sosyo-kültürel değerleri ve geçmişi ile ilgili olarak grup üyeleri arasından aktif katılım çok az. Böyle devam edecekse üye sayısının artmasının çok bir anlamı olmaz, (en azından benim beklentilerim açısından). Yok, grubun amacı SADECE eski arkadaşların tekrar buluşup muhabbet etmelerini sağlamak ise (galiba facebook'un kurumsal amacı da bu), o başka bir değerlendirme konusudur. Bence her ikisi de olmalı...
Selam ve sevgiler...
=========
Emin Hayrettin Helvacılar
Tabiiki, söylediklerine aynen katılıyorum.

Hiç yorum yok: