17 Ocak 2012 Salı

Eski Sarayköy evlerine dair dost söylemler


Değerli Dostlar, Sarayköy de korumaya alınması gereken önemli bir yapı hakkında “DÜNYADAKİ SARAYKÖYLÜ DOSTLAR, MERHABA” Facebook gurubunun bazı üyelerine ait görüşleri sizlerle paylaşmak istedim. 

Mevcut konumuyla zavallı durumdaki bu bina bizleri yıllar yılı anımsayamadıklarımızı anımsamamıza, bazılarımızın da coşku dolu sıcacık duygulara kapılmamıza ve de zaman tünelinde bir tura vesile oldu. 

Neylersiniz ki giderek yok olan ve sayıları adeta onlarla ifade edilebilecek kadar azalan bu yapılar korunabilse, kültürümüzün ve geçmişimizin bugüne uzanan köprü işlevi görebilse ne iyi olurdu değimli?. 

Bu ileti zinciri kendini Sarayköy dostu hisseden tüm güzel insanlara armağan olsun. 
Dostluk ve esenlik dileklerimle.
***************
Cumhur Sezer:
Çocukluğumuzda annemin kuzenleri otururdu. Evi hatırlıyorum
***************
Orhan Güler:
TİPİK BİR RUM EVİ... KAT SİLMELERİ PENCRE SÖVELERİ VE SAÇAKLAR KENDİNİ ELE VERİYOR .
***************
Turhan Eset:
Cumhurcum ben Annenin arkadaşı Turhan Teyzen. Evi merak ettim kimin diye.Gözüm ısırıyor ama bulamadım,bilemedim canım.Annenin hangi kuzenlerine ait lütfen yaz.
***************
Ibrahim Ay:
Evet doğru galip seyhanların evin yanindaki ev
***************
Sezai Gönen :
Bu niyazi ve fadil karabaylarin evi olmazi lazim.ikisinide allah rahmet eylesin
***************
Sezai Gönen:
Bu evi arkasi tarlaydi necip önderlerin bahcesine kadar gidiyordu niyazi dayim oraya pamuk ekiyordu.hatta efe dayi vardi dayimin kahyasi eskiler bilir.
**************
Sezai Gönen:
Hatta cesme baslilar derlerdi.
***************
Turhan Eset:
Eveeet hatırladım.Sevim karabay Ablaların evi.İkibağ sokağıydı galiba evlerin bulunduğu sokağın ismi.Hatırlattığınız için teşekkürler.Hatırlayamayınca beynimi çok zorluyorum.Bu da beni çok yoruyor.
***************
Ali Haydar Çetinkol:
Sevgili Sezai merhaba ! nasılsınız ? Sevim Hanım, Fadıl Ağabey'in kardeşi olur !.. Sarayköy'lüyüm. 66 yaşındayım. İyi- kötü Sarayköy'ü bilirim !.. Bu vesile ile tanışmış olduk... Sevgiler... Saygılar... sunarım ... Selamlar...
***************
İbrahim Helvacı:
Babam Ahmet Helvacı'nın yakın arkadaşı olan rahmetli Niyazi Karabay hakkında hatırladıklarım şunlar: - Aile kökleri Denizli merkeze bağlı Çeşmebaşı köyünden olduğu için "Çeşmebaşlı Niyazi" diye de anılırdı. - Bu evin bulunduğu sokağın adı İkibağ Sokağı değil, Kocabağ sokağı idi. -1950-60'lı yıllarda Sarayköy'de serbest hekimlik yapan ve 1961 yılı genel seçimlerinde Adalet Partisinden Denizli Milletvekili seçilen Dr.İbrahim Kocatürk de ayni köydendi.Dr. İbrahim Bey'den sonra Sarayköy bir daha milletvekili çıkaramadı. Dr.İbrahim Bey'in evi de Kocabağ sokağında ve Niyazi amcanın evinin karşısındaydı. - Büyük arazi sahibi olan ve çiftçilik yapan Niyazi amcanın kahyası Efe dayıyı da çok iyi hatırlıyorum. - Niyazi amca av meraklısı idi. Birgün Efe dayıyı yanına alıp pikabıyla ava gidiyor. Avlanacakları dağın eteklerinde pikabı bırakıp, yürüyerek dağa tırmanıyorlar. Dağda kalp krizi geçiren Niyazi amca orada vefat ediyor. Araç kullanmayı bilmeyen Efe dayı bir şekilde Sarayköy'e gelip ailesine kötü haberi iletiyor. Ancak 40'lı yaşlarının ortalarında olan Niyazi amcanın cansız bedenini dağdan indirmek üzere gidenler arasında babam da vardı. Cenaze toprağa verildiği günün akşamı babamın evde, Niyazi'yi kilime sarıp dağdan indirdik" diye katılarak ağladığını hatırlıyorum.
***************
İbrahim Helvacı:
Niyazi Karabay, hem Fadıl ağabeyin hem de Sevim Hanım'ın amcası idi.
***************
İbrahim Helvacı:
Sarayköy'den ayrılalı 45 yıl oldu; o nedenle Mehmet'i tanımıyorum. Her ikisi de çok genç yaşlarda rahmetli olan Niyazi amca ile Fadıl ağabeyi sevgiyle anıyorum. Oldukça nüktedan olan Niyazi amca ile babamın arkadaşlıkları (sanıyorum) hayatın mizahi yönlerini de yakalayabilmelerinden kaynaklanıyordu. 2004 yılında 86 yaşında vefat eden babam, Niyazi amcayla olan hoş anılarından her zaman söz ederdi. Hepsi şimdi sonsuz uykularındalar; sevgi, saygı ve rahmetle anıyorum. Sarayköy Ortaokulunda bir dönem Coğrafya öğretmenim olan Sevim Hanım'a da sağlık dileklerimle, sevgi ve saygılarımı iletmenizi rica ederim. Sizlere de sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.
***************
Turhan Eset:
Fadıl Karabay ın eşi değil kız kardeşi Sevim Abla ile Güney de öğretmenlik yaptıka Ayrıca Sevim Abla Ben ve Şükran çok iyi görüşürdük Mehmet Karabay kardeşimden rica ediyorum Sevim Abla ya selam ve sevgilerimi iletsin lütfen.Sanıyorum onun halası..
***************
Turhan Eset:
Lütfen görüşmemizi sağlarmısınız.
***************
Sezai Gönen:
Turhan hanim haklisiniz ben yengemle halami karistirdim .yani isimleri ters yazdim
***************
Turhan Eset:
Annem Niyazi Abinin İlk eşinden olan kızının süt annesi idi. Annesi vefat edince Annem ona süt Annelik etti.Kız kardeşimle süt kardeş olur dur DURSEN.İsmini doğru mu hatırladım emin değilim.0532 310 28 74
***************
Sezai Gönen:
dogru
***************
Turhan Eset:
Onuda öpüyor kucaklıyorum.
***************
Sezai Gönen:
Ali haydar bey haklisiniz eskileri görünce biraz heycan olsa gerek yengemle halamin isimlerini karistirdim selamlar.
***************
Turhan Eset:
Hepsini sevgi ve saygıyla anıyorum. Onun için bu sayfaya emek verip hazırlayanları bir kere daha teşekkür etmeyi bir borç sayıyorum.Hafızam tazeleniyor.Ve ben bundan dolayı çok mutluluk duyuyorum.
***************
Turhan Eset:
Resmi adı o idi. Çünkü onun babası da Annemin söylediğine göre erken vefat ettiği için Yadigar ismini vermişler.
***************
Turhan Eset:
Bir sokak ve evler bizi nerelere götürdü. Hafızamızın derinliklerindeki anılar sanki resmi geçit yaptılar bu sayfada.NE GÜZEL...
***************
Turhan Eset:
Çok haklısınız
***************

Hiç yorum yok: